Batraczenko, N. Spiwpracia PTNZ iz socialnymy partnerami. Profesijno-techniczna oswita, 1 (2015).
Błażejewski, W. (2013). Kanon skuteczność i efektywność kształcenia ogólnego w Polsce. Rzeszów: UR.
Denek, K. Nowe paradygmaty pomiaru efektywności w szkolnictwie zawodowym. Peda-gogika Pracy, 20 (1992).
Dretkiewicz-Więch, J. (2012). Skuteczne doradztwo i poradnictwo zawodowe – jednym z instrumentów wzrostu efektywności kształcenia zawodowego. W: U. Jeruszka (red.), Unowocześnienie metod i form kształcenia zawodowego w Polsce. Diagnoza i oczekiwane kierunki zmian. Warszawa: IPiSS.
Gruza, M. (2012). Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego wyznacznikiem oferty kształcenia w szkołach zawodowych. W: U. Jeruszka (red.), Unowocześnienie metod i form kształcenia zawodowego w Polsce. Diagnoza i oczekiwane kierunki zmian. Warszawa: IPiSS.
Holowinow, W. Moment istyny, abo ohrichy decentralizacji u profesijnij oswiti. Profe-sijno-techniczna oswita, 2 (2016).
Hrynewycz, L. Profesijno-techniczna oswita – ce czaszyna nacionalnoji bezpeky Ukrajiny. Profesijno-techniczna oswita, 2 (2016).
Janicka-Panek, T. (2018). Zadania zawodowe nauczycieli przedszkoli w kontekście celów wychowania oraz oceny efektywności wychowania przedszkolnego. W: A. So-lak (red.), Edukacja zawodowa i ustawiczna. Warszawa: APS.
Jeruszka, U. (2008). Przemiany w sferze pracy we współczesnym świecie w kontekście potrzeby edukacji permanentnej. W: R. Gerlach (red.), Edukacja i praca. Konteksty – wyzwania – antynomie. Bydgoszcz: UKW.
Jeruszka, U. (2010). Człowiek i zawód. Wybrane zagadnienia z pedagogiki pracy. War-szawa: IPiSS.
Jeruszka, U. (2013). Efektywność zatrudnienia i kształcenia zawodowego. W: W. Kre-meń i in. (red.), Innowacijnist w nauci i oswiti. Kijów-Warszawa-Chmielnicki: Wy-dania Naukowe.
Kremeń, W.G. (2011). Nacionalna dopowid pro stan i pespektywy rozwytku oswity w Ukraini, Kijów: Pedagogiczna Dumka.
Kremeń, W.G. Profesijnij oswiti potribna cilisna, efektywna derżawna polityka i su-czasnyj naukowyj suprowid. Profesijno-techniczna oswita, 2 (2016).
Kwiatkowski, S.M. (2000). Efektywność zewnętrzna a standardy kwalifikacji zawodo-wych. W: U. Jeruszka, (red.), Efektywność kształcenia zawodowego. Kształcenie za-wodowe a rynek pracy. Warszawa: IPiSS.
Kwiatkowski, S.M. (2018). Edukacyjne funkcje współczesnych przedsiębiorstw. W: F. Szlosek, R. Gerlach, (red.), W świecie nauki, pracy i edukacji. 90-lecie urodzin Pro-fesora Zygmunta Wiatrowskiego. Warszawa: APS.
Kuczynśkyj, M. Modernizacja profesijno-technicznoji oswity w konteksti rozwytku ludśkoho kapitału Ukrajiny na period do 2020 roku. Profesijno-techniczna oswita, 1 (2018).
Łozowiecka W. (2008). Współczesne koncepcje kształcenia zawodowego. W: R. Ger-lach (red.), Praca człowieka w XXI wieku. Konteksty – wyzwania – zagrożenia. Byd-goszcz: UKW.
MPiPS, Departament Rynku Pracy, (oprac.) E. Strojna, E. Żywiec-Dąbrowska, Klasyfi-kacja zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy, https://www.mpips.gov.pl/ (9.02.2018).
Nyczkało, N.G. (2008). Sytuacja na ukraińskim rynku pracy a kształcenie zawodowe. W: R. Gerlach (red.), Praca człowieka w XXI wieku. Konteksty – wyzwania – zagro-żenia. Bydgoszcz: UKW.
Palka, S. (1977). Warunki efektywności nauczania w szkole średniej. Warszawa: WSiP.
Rada Najwyższa Ukrainy, Nacionalna stratehia rozwytku oswity w Ukrajini na 2012–2021 roky, https://www.meduniv.lviv.ua/files/info/nats_strategia.pdf (29.08.2018).
Radwiłowicz, R. (1968). Problemy, metody i organizacja badań. W: R. Radwiłowicz (red.), Warunki efektywności nauczania w szkołach zawodowych. Wrocław: PWSZ.
Sawczenko, I., Tropina, I., Rozwytok socialnoho partnerstwa: rezultaty doslidnyćko-eksperymentalnoji roboty. Profesijno-techniczna oswita, 2 (2015).
Szczerbak, L.W. (2008). Stworennia systemy socialnoho partnerstwa u sferi profesij-no-technicznoji oswity: metodyczni rekomendacji. Kijów: Geoprynt.
Szlosek, F. (2015). Tożsamość pedagogiki pracy w kontekście przemian społecznych. Warszawa: APS.
Rada Najwyższa Ukrainy, Zakon Ukrajiny „Pro Derżawnyj bjudżet Ukrajiny na 2016 rik”, http://www.zakon.rada.gov.ua/go/928-19 (29.08.2018).
Wołk, Z. (2008). Ciągłość i zmiana pedagogiki pracy w świetle przemian cywilizacyj-nych (Dekalog problemów pedagogiki pracy na przestrzeni trwania dyscypliny). W: R. Gerlach (red.), Edukacja i praca. Konteksty – wyzwania – antynomie. Bydgoszcz: UKW.
Wołk, Z. (2013). Zawodoznawstwo. Wiedza o współczesnej pracy. Warszawa: Difin.
Zozula, N. Socialne partnerstwo u formuwanni profesijnoho mobilnoho kwalifikowa-noho robitnyka. Profesijno-techniczna oswita, 1 (2015).
Żechowska, B. (1982). Efektywność pracy nauczyciela. Wyznaczniki, tendencje, pro-blemy. Studium porównawcze. Katowice: UŚ.