Chodkowski, Z. Plany zawodowe studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego w kontekście miejsca ich zamieszkania. Zarządzanie Publiczne, 2(46). (2019).
Chodkowski, Z. Autoocena własnych szans funkcjonowania zawodowego po ukończe-niu studiów pedagogicznych. Szkoła‒Zawód‒Praca, 17 (2019).
Chodkowski, Z. (2019). Adaptacja człowieka do środowiska pracy. Rzeszów: UR.
Farnicka, M., Liberska, H. Tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się – analiza wybranych czynników. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 67(3). (2014).
Kocowski, T. (1993). Motywacja. W: W. Pomykało (red.), Encyklopedia pedagogicz-na. Warszawa: Fundacja Innowacja.
Kima, Y., Mokb, S. Y., Seidelc, T. Parental influences on immigrant students’ achievement-related motivation and achievement: A meta-analysis. Educational Re-search Review, 30 (2020), 100327.
Kozioł, L. (2002). Motywacja w pracy. Determinanty ekonomiczno-organizacyjne. Warszawa-Kraków: Wyd. Nauk. PWN.
Mantica, A., Moneva, J., Malbas, M. Family Status and Self-Motivation in Studies, International Research in Education, Vol. 8, No. 1 (2020).
MEN, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 16 sierpnia 2018 r. w sprawie doradztwa zawodowego, Dz.U. z 2018 r., poz. 1675.
Messineo, L., Allegra, M., Seta, L. Self-reported motivation for choosing nursing stu-dies: a self-determination theory perspective. Messineo et al. BMC Medical Educa-tion, 19 (2019), 192.
Miciura, B. Szkoła jako środowisko wychowawcze. Archiwum publikacji w serwisie Publikacje edukacyjne nr 5836, http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=5836 (15. 04. 2020).
Nadobnik, J., Tarnowski, M., Nowak, M.A. Motives for Choosing Studies as Predictors of Career Plans of Tourism and Recreation Students. Central European Journal of Sport Sciences and Medicine, 18 (2). (2017).
Nowak, J. Środowisko uczące – (nie)doceniony obszar edukacji. Lubelski rocznik pe-dagogiczny, 2, t. XXXiV. (2015).
Obuchowski, K. (1983). Psychologia dążeń ludzkich. Warszawa: Wyd. Nauk. PWN.
Pawlak, M., Grzesiuk, K. Czynniki wpływające na wybór studiów na przykładzie matu-rzystów województwa lubelskiego. Przedsiębiorczość i Zarządzanie Wydawnictwo, t. XV, z. 8, cz. II (2014).
Poleszczuk, J. Decyzje edukacyjne maturzystów. Kontekst społeczny i indywidualne postawy młodzieży Białegostoku wobec wykształcenia wyższego. Pogranicze. Studia Społeczne t. XXXI (2017).
Reykowski, J. (1992). Procesy emocjonalne. Motywacja. Osobowość. W: T. Toma-szewski (red.), Psychologia ogólna. Warszawa: Wyd. Nauk. PWN.
Sadowski, R. Czynniki wpływające na wybór studiów, Warszawa 2019, https://biznes.newseria.pl/biuro-prasowe/edukacja/czynniki-wplywajace-na,b1341706904 (15.04.2020).
Smoleń, E., Cipora, E. Wpływ wybranych czynników na wybór kierunku studiów i plany zawodowe studentów ratownictwa medycznego. Medycyna Ogólna i Nauki o Zdro-wiu, t. 21, 1 (2015).
Tołwińska, B. (2009). Motywacja dzieci do uczenia się (problemy dzieci, rola doro-słych). W: J. Izdebska i J. Szymanowska (red.), Wielowymiarowość przestrzeni ży-cia współczesnego dziecka. Białystok: Trans Humana.
Waszkiewicz, L., Zatońska, K., Einhorn, J., Połtyn-Zaradna, K., Gaweł-Dąbrowska, D. Motywacje wyboru studiów medycznych na przykładzie studentów Akademii Me-dycznej we Wrocławiu. Hygeia Public Health, 47(2). (2012).
Zimbardo, Ph., Johnson, R.L., McCann, V. (2010). Psychologia. Kluczowe Koncepcje. Motywacja i uczenie się. Warszawa: Wyd. Nauk. PWN.